1785 poze   34027 vizite
Albume
16 wishesalb-negruandreea balananimale superi tariashley tisdaleavatare haioasebambibenzi rulanteblood raynbrad pittbrenda asnicarbrenda songbun venitbuza animal si fructacai numiti de minecartea mea de indentitatecei mai ciudati oameni din lumecei mai tari artisti din acest an parerea meacei pe care ii iubesccele mai cool album al meucele mai noi poze cu ninicele mai tari pozeceva adevarat despre elevii cu care profesorii nu sunt de acordceva dragalasceva in trei pentru voichelsea staubcine copiaza pe cinecole sprouse si dylan sprouse cand erau micidanniela camppeledavid henriedebby rayn 2debby ryandemi lovatodemi lovato 2Descriereadesene animateDin copilaria meadiverse oraredoi indragostitidoua prietene bunedumbo cutiutadylan si cole sprouseemily osmentepisodul 1-hallowenul   episodul 2-hallowenuleu fara bretoneu poze 2fete si baieti emoflorencia berrottigood luck charliegregg sulkinh2o adauga apa sezonul 3hilary duffincendiarjason doleyjessy maccarneyjonas brotherslemonade mouthliceul avalonlinkurimasinile celor doi sprousemiley cyrusnext top model romanianicole andersonnoni razvan enenu mai sunt anty montananu stiu ce sunt astea dar imi placpapusa a imbatranitpeisaje iarnapisici cu alte animalepisicutepoze haioase din trecutpoze modificate cu minepoze retro demi si joepozele mele preferatepufosii meiputin exageratregulirevista super starrevista super star cuplurirevista viata measelena gomezsi prieteni si magicienispioaneletaylor swifttiffany thorntontoate personajele din ninitotul pentru dansun cadou pentru prietenii meiunu doi poze pentru voiursi pandaursuletivanessa hudgensveveritelevrei cevazack si codyzack si cody 2Zendaya Coleman Si Bella Thorne

membru din 17 noiembrie 2010

Descrierea

DESCRIEREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
Elemente de identificare a unităţii şcolare:
• Unitatea şcolara: Şcoala Gimnaziala Deseşti
• Adresa unităţii: Deseşti, Str. Principală, nr. 330
• Tipul şcolii: şcoală cu clasele I-VIII, cursuri de zi
• Programul şcolii: 8.00-14.00, un schimb
• Limba de predare: romană
• Adresa de mail: scoala_desesti@yahoo.com


Şcoala
În localitatea Deseşti a existat şcoală din secolul al XVIII. În documentele bisericii se menţionează: „ Pe lângă biserică a funcţionat o şcoală erarială edificată în anul 1788 ”.
Din tabelul matricol al născuţilor din anul 1880, aflăm că în acest an a funcţionat în calitate de învăţător Iona Ivanciuc. Acesta este primul învăţător cunoscut. În anul 1890, preotul Verdeş îndeplinea şi funcţia de învăţător. Ulterior, la această şcoală au mai funcţionat: Oşan, Godja (1905) iar în 1910 Surani Cezar.
În anul 1912 şcoala devine şcoală de stat. În anul 1914 funcţionează la această şcoală în calitate de învăţător Mărgineanu, care a executat şi pictura de la biserica din localitatea Mara. În anul 1927 a fost numit la această şcoală învăţătorul Fodoruţ Vasile, care a funcţionat la această şcoală timp de 41 de ani fiind în acest timp coordonatorul întregii vieţi spirituale din localitate.
Dintr-o însemnare de pe filele unei cărţi de la biserica din satul Hărniceşti aflăm că, în această localitate şcoala datează din anul 1857. Primul învăţător cunoscut care a funcţionat în această localitate a fost Demetriu Gerasinul care îndeplinea şi funcţia de cantor.Şcoala confesională dispunea de o sală de clasă pentru 50 de şcolari, două camere pentru învăţător, o bucătărie, o cămară, o cameră pentru cereale, un grajd pentru vite, o coleajnă şi un coteţ pentru păsări.
În anul 1878 funcţionează în calitate de cantor şi învăţător Basiliu Doroşiu.
În localitatea Mara, conform unei matricole vechi ce se află în arhiva şcolii, şcoala de stat datează din anul 1902. Învăţători cunoscuţi care au funcţionat la această şcoală sunt Abcorovici şi Petru Popovici.
În trecut, nivelul ştiinţei de carte era foarte scăzut. Din statistica anului 1910 reiese că din 2540 de locuitori care reprezenta populaţia comunei de la 7 ani în sus, ştiau carte 995, restul de 1545 erau analfabeţi.
Până la reforma învăţământului din anul 1948, în comună existau 5 săli de clasă: 2 la Deseşti, 2 la Mara şi una la Hărniceşti. Localurile de şcoală erau vechi, mobilier insuficient şi material didactic aproape inexistent.
Reforma învăţământului din anul 1948 a oferit condiţii egale pentru învăţătură tuturor.
În anii 1949 - 1950 - 1952 s-au construit şcoli noi în satele Hărniceşti şi Deseşti, iar în anii 1955 – 1956 în satul Mara. În decursul anilor, paralel cu generalizarea învăţământului de 7 ani, de 8 ani , de 10 ani, a crescut şi spaţiul de şcolarizare, ajungând ca în anul şcolar 1972 – 1973 în comună să funcţioneze două şcoli generale de 8 ani, una la Hărniceşti cu 4 săli de clasă , una la Mara tot cu 4 săli de clasă şi un laborator. În localitatea Deseşti funcţiona o şcoală generală de 10 ani cu 7 săli de clasă.
În anul 1972, şcolile din raza comunei dispuneau de următoarele suprafeţe: şcoala generală din Deseşti 910 m.p., şcoala generală Hărniceşti 550 m.p., şcoala generală Mara 560 m.p. Şcolile au fost dotate cu mobilier şi material didactic.
În anul şcolar 1972 – 1973, colectivele de cadre didactice din cele 3 şcoli din comună au întreprins unele acţiuni care au contribuit la ridicarea nivelului calitativ al lecţiilor. Au fost amenajate un număr de 7 cabinete pe specialităţi şi un laborator de fizică – chimie. Existau 4 ateliere şcolare ( 2 la Deseşti, unul la Mara şi unul la Hărniceşti ) dotate cu scule şi maşini în care se produceau multe obiecte. La Olimpiada Produselor , grupa produse de artizanat, organizată în anul 1973 la nivel de judeţ, Şcolile Generală Deseşti şi Hărniceşti au obţinut premiul I. Activitatea din ateliere era completată cu o activitate practică desfăşurată de elevi pe loturile şcolare şi în sera şcolii.
Printre cei mai vechi dascăli amintim învăţătorii Gheorghe şi Finica Buzuloiu,Chira Viorica care au insuflat dragostea de învăţătură la zeci de generaţii. Au urmat Făt Pârască, Sabadîş Paulina, Pop Ioana. În prezent, o altă serie de învăţători şi profesori continuă munca începută de înaintaşii lor, printre care Pop Monica, Chira Vasile, Moldovan Valeria, Făt Andrei.

POPULAŢIA ŞCOLARĂ

Nivel 2012/2013 2012/2013
Nr. elevi Nr. clase
Preşcolar 42 3
0-IV 89 6
V-VIII 76 5
Total 207 14

Dinamica:

Dinamică 2011-2012 2012-2013
Total clase 13 14
Total elevi 211 207


Nu exista clase care să funcţioneze sub normative, media fiind la fiecare nivel în parametrii prevăzuţi de L.E.N.
Disciplina: procentul elevilor din clasele gimnaziale cu nota scăzută la purtare este de 0%. De regulă, nota la purtare se scade datorită absentelor nemotivate. Eficienţa formativă a scăderii notei la purtare este discutabilă.
Absenteism: În ciclul preşcolar s-au înregistrat 42 de absente din care 25 motivate şi 17 nemotivate, cu o medie de 0,89 absente /elev; elevii din clasele primare şi gimnaziale au înregistrat în anul şcolar 2011/2012 un număr de 1385 absenţe ( 417 motivate, 968 nemotivate). Frecvenţa la ore şi calitatea participării elevilor la activităţile curriculare şi extracurriculare trebuie îmbunătăţite.
Rata abandonului şcolar: nu exista elevi care să abandoneze şcoală.
Probleme comportamentale: frecvenţa atenţionărilor date elevilor pentru abateri de la normele de comportament este în creştere.
Încălcări ale legii: nu există.
Satisfacerea cerinţelor părinţilor: procesele verbale ale şedinţelor cu părinţii evidenţiază un nivel bun de satisfacţie a părinţilor faţă de calitatea serviciilor educaţionale oferite de şcoală. Există şi nemulţumiri - legate de orarul elevilor, de gradul de diversitate a ofertei educaţionale a şcolii.









PERSONALUL DIDACTIC:
a) învăţători (2012 - 2013)
Clasă Număr învăţători Titulari
0 1 -
I-IV (simultan) 1 -
I 1 1
II 1 1
III 1 1
IV 1 1
TOTAL 6 4


b) profesori (2012 - 2013)

Aria curriculară Număr profesori Titulari
Limba romană 2 2
Limbi străine 2 1
Socio- umane 1 -
Matematica 2 2
Ştiinţe 1 1
Educaţie fizică şi sport 1 -
CDI 1 -
Total 10 6

Personalul şcolii (2012-2013)

Total Din care Titulari Suplinitori
Didactic Didactic Auxiliar Nedidactic
26 19 2 5 13 6


Numărul cadrelor didactice titulare cu gradul I: 52,63 %
Numărul cadrelor didactice cu performanţe în activitatea didactică/ştiinţifică: 40 - 62, %

1.2.3. RESURSE MATERIALE:
• Starea clădirilor: anul acesta s-au execut lucrări de reparaţii şi amenajări în interior şi exterior. În interior au fost amenajate sălile de clasă, şcoala are sală de sport şi teren de handbal neamenajat.
• Nivelul dotărilor cu resurse educaţionale: şcoala are în dotare planşe, hărţi, aparate de proiecţie (un retroproiector şi un videoproiector), materiale didactice specifice laboratoarelor de fizică, chimie, biologie şi cabinetelor de specialitate, exista un cabinet de informatică (laborator AeL) cu 10 calculatoare, un CDI cu 3 calculatoare, televizoare, fax, patru copiatoare, biblioteca are un număr de 5135 de volume.
• Finanţarea: - din bugetul local pentru burse şi lucrări de întreţinere;
- extrabugetar: sponsorizări.
Şcoala Deseşti se desfăşoară pe o suprafaţă totală de 3572 mp din care:
-curtea: 2572 mp (alei 77 m.p., 1805 spaţii verzi amenajate, 690 m.p. terenuri sport)
-clădirea principală: 802 m.p.
-clădirea atelier: 50 m.p.
-sala de sport: 60 m.p.
- magazii: 148 m.p.
Spaţiul şcolar şi starea clădirii şcolii:
6 săli de clasa - 295 m.p.
1 laborator AEL - 54 m.p.
1 CDI - 107 m.p.
1 grup sanitar elevi cu cu şapte cabine şi două pisoare - 19,72 m.p.
1 grup sanitar profesori cu două cabine - 11 m.p.
1 camera arhiva - 7,5 m.p.
holuri - 149 m.p.
Material didactic: şcoala este dotată satisfăcător cu material didactic modern;
Suma rezultată din fonduri extrabugetare este nesemnificativă.

Şcoala Hărniceşti se desfăşoară pe o suprafaţă totală de 1848 m.p. din care:
-curtea: 1296 mp (640 m.p. spaţii verzi amenajate);
-clădirea principală: 552 m.p.
- magazii: 50 mp.
Spaţiul şcolar şi starea clădirii şcolii:
5 săli de clasa - 298 m.p.
o bibliotecă - 9 m.p.
1 grup sanitar cu trei cabine - 22 m.p.
holuri - 118 mp
Material didactic: şcoala este dotată satisfăcător;
Suma rezultată din fonduri extrabugetare este nesemnificativă.

Şcoala Mara se desfăşoară pe o suprafaţă totală de 2653 m.p. din care:
-curtea: mp (640 m.p. spaţii verzi amenajate);
-clădirea principală: 412 m.p.
-clădirea secundară: 173 m.p.
- magazii: 102 mp.
Spaţiul şcolar şi starea clădirii şcolii:
6 săli de clasa - 320 m.p.
o bibliotecă - 26 m.p.
2 grupuri sanitare elevi cu cu cinci cabine - 22,8 m.p.
1 grup sanitar profesori cu o cabină - 12 m.p.
holuri - 87 m.p.
Material didactic: şcoala este dotată satisfăcător cu material didactic modern;
Suma rezultată din fonduri extrabugetare este nesemnificativă.

1.3. INFORMAŢII DE TIP CALITATIV:

Ambianţa în unitatea şcolară: cultura predominantă este de tip sarcină, atmosfera este deschisă, nu exista conflicte majore, dacă apar anumite conflicte ele sunt rezolvate în mod obiectiv.
Relaţiile dintre director - personal, profesori - profesori, profesori - elevi se
bazează pe comunicare, colaborare, respect reciproc.
Mediul social de provenienţă al elevilor: în urma efectuării analizei mediului social de provenienţa a elevilor, s-au constatat următoarele:
• majoritatea elevilor provin dintr-un mediu social defavorizat (venituri mici, şomaj, condiţii modeste de viaţă);
• condiţii grele de trăi: locuinţe necorespunzătoare (probleme sanitare, număr mare de copii în cadrul aceleiaşi familii), mediu ambiant necorespunzător, străzi desfundate, lipsa locurilor amenajate de joacă;
• nivelul scăzut de cultură şi educaţie;
• distanţă mare faţă de centrul oraşului şi lipsa mijloacelor de culturalizare;
• lipsa de timp a părinţilor generează lipsa de supraveghere şi de îndrumare a copiilor;
• modele comportamentale negative: abandon şcolar, furturi, beţie, complacerea în murdărie, nerespectarea normelor de igienă, vorbire vulgară;
• apariţia şi adâncirea diferenţelor între săraci şi foarte bogaţi - generatoare de posibile conflicte.
Calitatea personalului: cadrele didactice sunt bine pregătite din punct de vedere profesional, fapt constatat în urma inspecţiilor frontale sau de specialitate, a rezultatelor obţinute, interesul în ceea ce priveşte participarea la cursuri de perfecţionare.
Managementul unităţii şcolare: se desfăşoară pe baza planului managerial, în colaborare cu membrii Consiliului de Administrate şi a Consiliului Profesoral. Cadrele didactice sunt organizate în comisii pe arii curriculare, fiecare arie având un responsabil. Există comisii de lucru pe probleme. Responsabilii de arie curriculară şi ai comisiilor de lucru întocmesc planul managerial al comisiei de care răspund.
Relaţii cu comunitatea:
Implicarea părinţilor în activităţile manageriale este foarte bună, având o bună relaţionare cu Comitetul Reprezentativ al părinţilor. Există disponibilitate din partea cadrelor didactice în ceea ce priveşte asistenţa acordată părinţilor (se organizează: lunar întâlniri-lectorate şi săptămânal consultaţii individuale cu părinţii). Există şi părinţi care manifesta dezinteres faţă de şcoală şi educaţia elevilor, ceea ce se reflecta în comportamentul copiilor, în atitudinea lor faţă de şcoala. Un rol important în contracararea acestor disfuncţionalităţi îl are consilierul educativ din şcoală şi profesorul de religie.
Colaborarea cu autorităţile locale este bună, apreciem programele acestora şi participăm la acestea.
Parteneri sociali:
- Primăria Deseşti;
- Direcţia de Protecţie a Copilului;
- Şcolile şi grădiniţele vecine prin realizarea unor activităţi metodice comune;
- Biserica;
- Poliţia;
- Jandarmeria;
Mediul social al elevilor: elevii provin din familii cu nivel de şcolarizare mediu, majoritatea având ocupaţie; provin din medii economice, sociale şi culturale diverse, ceea ce nu creează dificultăţi pentru realizarea coeziunii şi eficienţei acţiunilor educaţionale. Se constată creşterea numărului de elevi proveniţi din familii cu dificultăţi materiale şi a celor având cel puţin unul dintre părinţi plecat la muncă în străinătate, copiii fiind lăsaţi în grija bunicilor sau altor rude, chiar vecinilor.
Calitatea personalului didactic: - calificat 100%
- cu performanţe în activitatea didactică/ştiinţifică: 40 - 62,50 %



a) Educatoare
Număr Înscrişi la
Perfecţionare educatoare grade didactice
Doctorat - -
Masterat - -
Gradul I 2 -
Gradul II 1 -
Definitivat - -
Debutant - -
Total 3 -








b) Învăţători:

Perfecţionare Număr învăţători Înscrişi la grade didactice
Doctorat - -
Masterat - -
Gradul I 4 -
Gradul II - -
Definitivat 1 1
Debutant 1 -
Total 6 1










c) Profesori:
Număr Înscrişi la
Perfecţionare profesori grade didactice
Doctorat - -
Masterat - -
Gradul I 4 -
Gradul II 1 -
Definitivat 3 1
Debutant 2 2

Nu exista clase care să funcţioneze sub normative, media fiind la fiecare nivel în parametrii prevăzuţi de Legea Învăţământului;
Planul de şcolarizare se realizează integral, prin recrutarea elevilor care locuiesc în comună, dar şi în zonele învecinate;
Nivelul de competenşă ştiinţifică, metodica de utilizare a tehnologiei digitale a cadrelor didactice este bun, motivaţia lor pentru performanţa profesională este ridicată, deşi inegală, numărul de cadre didactice care participă la cursuri de formare continua este semnificativ, dar nivelul de operaţionalizare în practică şcolară curentă a competentelor dobândite pentru realizarea progresului şcolar al elevilor poate fi îmbunătăţit;
Relaţii interpersonale bazate pe colaborare, deschidere, comunicare;
Calitatea managementului şcolar - directorul şcolii împreună cu o echipă de cadre didactice abilitate prin cursuri de perfecţionare în diverse domenii, au iniţiat şi dezvoltat activităţi de parteneriat cu alte şcoli din ţară din străinătate, cu comunitatea locală.
Şcoala funcţionează după un plan managerial propriu.

Rezultatele elevilor la concursuri şi olimpiade

În acest an am obţinut 3 premii III la Olimpiada Naţională de Limba şi literatura română, faza judeţeană.


Programe şi proiecte educaţionale

 Iubim natura. Să gândim ecologic
 In lumea de basm a vacanţei
 Să descoperim istoria
 Bucuriile copilăriei
 Excursia ca metodă de instruire
 Pe cărări de munte
 Cerc de lectură
 Pe urmele lui Hristos
 Prietenul meu pompierul



Activităţi extraşcolare

 Zilele francofoniei,
 Parteneriate cu instituţii de învăţământ locale şi judeţene.
 Concursuri şi olimpiade,
 Activităţi sportive,
 Vizionări de spectacole,
 Ziua porţilor deschise pentru părinţii preşcolarilor,
 Excursii şi drumeţii


Activităţi extracurriculare

- fotbal
- dans de societate
- dans popular
- parteneriate cu comunitatea locală
- parteneriate educaţionale între şcoala noastră şi şcoli din judeţ



Albumul selectat nu contine nici o poza.







Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.